i got a confession - i'm not a fool

Efter 3 timmars sömn med en mardröm på det tog jag mig upp när klockan ringde imorse. Tomhet var allt som fanns på skolen. Är det såhär de ska kännas varje dag nu, de närmsta månaderna?

En väldigt vis person sa till mig idag:

Men Moa. Ett perfekt liv är inte att bara känna lycka. För om man aldrig känt smärta, hur vet man då att man just är lycklig? Man måste ha något att jämföra med. - Den sårade botaren.
Då tänkte jag, det är nog sant. Lite smärta kanske inte är så farligt ändå. Visst, det gör ont för studen - men hur skönt är det inte när man inte har ont längre?
Den sårade botaren. Det är precis så det är. Man måste ha varit sårad själv, för att kunna läka andra. Hur vet man annars vad man ska göra?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du vet att du alltid kan prata med mig:)

Ja ställer upp Moa fall de är nåt <3

2010-01-12 @ 21:17:18
Postat av: Daniel

2010-01-12 @ 21:18:27
Postat av: mams

det var en klok person, för om man hela tiden är glad och lycklig och aldrig har några motgångar, då blir det nog väldigt trist, och ingenting lär man sej, och man skulle nog bli en väldigt egocentrisk person. Sen kan det vara lite orättvist att en del har motgångar oftare än andra men å andra sidan så vet man inte att det är så, utan man tror man vet. Vi har ju som sagt mat, tak, kläder, inga hemska smittsamma sjukdomar, och framför allt så har vi varandra i vått o torrt.. kramiz

2010-01-13 @ 11:28:25
Postat av: Anonym

<3 ängel.

2010-01-14 @ 18:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0