there's no escape, i might as well face it.

Tänk om vi bara kunde uppskatta det vi har omkring oss. Uppskatta det som får oss att slå upp ögonen på morgonen, det som får oss att le under dagen - det som får oss att fortfarande tro på livet.
Tänk om vi bara kunde tänka om. Kasta bort alla tankar om det perfekta livet, kroppen, kärleken, betyget.
Och bara vara glad att vi faktiskt inte piskas till döds av en slavhandlare i afrika just nu, att vi faktiskt inte springer för livet från bomberna som attackerar vår familj och vårt hus i Irak.

Jag är väldigt dåligt på att uppskatta vad jag har i livet. Utan lägger mestadels av min tid på att sukta, och drömma om sånt jag inte har.- Kanske aldrig kommer att få. Jag får dåligt samvete över det hela ..
För om jag tänker efter, har jag världens bästa familj, världens finaste kompisar, jag har betyg så jag kommer in på gymnasiet, och jag är frisk med alla möjligheter framför mig.

Så, vad är det där perfekta vi letar efter, vad är lycka egentligen?

Kommentarer
Postat av: mams

superbra skrivet, synd bara att det är så svårt att omvandla till hur vi lever..

kramiz

2009-11-20 @ 11:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0