can't forget to breathe slow

Okej, nu va de pinsamt längesen ja skrev här. Så ja känner att eftersom ja äntligen ha tid kanske ja borde uppdatera mig lite.

Varför jag är hemma såhär tidigt? Jo, för ja ha världens verk så ja klarade inte av att va kvar på skolan. Men duktig som ja är har ja tagit me mig de vi skulle göra på de här lektionerna. :) Idag fick ja reda på mitt matteprov, 19/20 (y) Engelska provet va lika bra de med, 122,5 / 128. Jag är riktigt stolt över mig själv! I skolan funkar allt skitbra, synd bara att de är så jävulskt drygt att vara där bland alla siffror&bokstäver. Varför kunde inte skolan va lite mer regnbåge med hästar&elefanter? Det skulle få minst hälften av eleverna att se skolan från den ljusa sidan. Men nu ska ja inte klaga, jag har ju trots allt bara 7 normala skoldagar kvar. Hela nästa vecka är de ju musikal. OMGOMGOMGOMG. Jag kommer dö, jag klarar de inte. Jag behöver ett support-team på minst 10 pers som stå där bakom kulisserna och peppar mig. Nån frivillig?
På tal om skolan är de ju bara imorn vi går sen är vi ledig resten av veckan. Lovely. Jag ska till stugan jag, de ska bli mys!

Idag när ja cykla till skolan, trots kylan, kom jag och tänka på en sak. Nyss va de faktiskt snö, herregud va tiden har gått fort de sista månaderna. Nyss va de snö, folk grämde sig för att gå ut och hämta posten, och att ta sig till skolan levande va ett lika stort helvete som att åka skridskor på idrotten. Men nu, nu är alla ute, man känner dofter av grillat och nyklippt gräs och ser småbarnen va ute och hoppa studsmatta. Ja, sommarn har tagit oss med storm, och det bästa av allt - den har knappt börjat!

Konfalägret i helgen va så sjukt roligt. Vi gjorde allt från bibelstudier till blåmärken&bulor. De minnen jag har därifrån kommer ja inte glömma i första taget, och den nya kontakten med alla människor - snacka värt. De var hur fint som helst på Gålsjöbruk, och trots att rummen va hur unfashion som helst, så va de riktigt mysiga. Och för att inte tala om frukostbuffén! Nu verkar min kungliga frukost här hemma som en fis i universum. Jag tycker att alla borde konfirmera sig. Inte för att man tror på gud eller vill lära sig om jesus och hans bravader - utan för gemenskapen. För alla minnen, alla ögonblick man aldrig trodde man skulle få uppleva. Nu låter jag säkert hur töntig som helst, men det är faktiskt sant.

Det blir mycke olika saker jag skriver om i de här inlägget. Just eftersom ja ha skrivet så lite på sistone. Mycke ha hänt mellan mig & mina vänner, ovänner, bekanta. Man märker att de är nu folk bildas, det är nu dom väljer personlighet för resten av livet. Det är nu jag märker vilka mina riktiga vänner är. Alla förändringar ha inte vart bra, nej långt ifrån. Men på nått sätt, är jag ändå glad att de händer. Att äntligen få veta vem någon är, och inte behöva oroa sig för att den ska förändras. Trots att man kan räkna mina vänner på en hand just nu - är jag ändå glad att de är er jag har. Tack. <3

Nej men gud va dramatiskt det här blev, nu ska jag nog ta mig nått gott att äta och kolla på lite tv. Ciao,

Kommentarer
Postat av: Julia

jag kan anmäla mig som frivillig peppare. :)

Och jag håller med dig, det är nu som det visar sig vilka dom riktiga vännerna är. Men jag finns här om du vill prata om något. Även om vi inte känner varandra så jätte bra, så är jag ändå en ganska bra lyssnare. :)<3

2009-05-19 @ 16:00:11
URL: http://juliasandelinlindstrom.blogspot.com
Postat av: ;*

jag hoppas att jag är en av dina vänner fortf, å ja vill att våran kontakt bättras!

jagälskardig. <3

2009-05-22 @ 15:50:40
URL: http://anlieah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0