Sovmorgon, jo tjena

Nej någon sovmorgon vart de inte. Vaknade klockan halv nio och va pissnödig. Så då kämpade jag mig upp i hopp om att få somna om bredvid en varm älskling när jag va klar - men nej. Då vart jag helt klarvaken. Typiskt. Anyway, älskling vaknade av att jag väsnades så mycke inne på toaletten tro jag, och sen 15 min efter rinde Fredde och sa att han inte skulle på jobbet så han va påväg in. Så då fick vi sällskap av honom hela morgonen :) eller han låg bara och sov så så mycke sällskap va han väl inte, men men :p Frukost och massa film sen drog vi in till stan. Jag hoppade av på centrum och älskling fortsatte till skolan. De va underbart väder ute men kallt som satan, men jag traskade vidare och gjorde mina ärenden. Sen gick jag och mams och mötte upp pär & ann-christine för att käka lunch :] Efter de gick vi och köpte present till fridis, lite grejor som vi behövde hemma åså. Sen bar de av hemmåt. Vi kom hem runt havl sex, så då lagade jag mat och sen käka vi. Och nu sitter jag här. Vi skulle egentligen till farmor och fira henne ikväll, men max har ju en kompis så då går de inte. ;/ Men imorn kanske.

Just ja, när jag satt och åt hörde jag på radion att dom pratade om att ekonomin har blivit sämre i hela världen - även i Sverige. Att folk har slutat köpt saker och börjat tillverka egna. Och de va då de slog mig - kanske är världen påväg bakåt i tiden? Kanske är vi tillbaka i de gamla Sverige, då man tillverkade allt själv? Då man föder upp sin mat, syr sina kläder, tillverkar sina egna saker själv? Jag börjar oroa mig, vart är världen påväg egentligen? Vi vill ha mer och mer saker hela tiden, men ingen vill betala för de. Så därför slutar man helt enkelt köpa grejer, och försöker att fixa de själv. Hur många har inte förlorat sina jobb de senaste månaderna, just för att alla slutar köpa saker och försöker tillverka själv. Allt har funkat så bra i alla år, världen har varit en rätt bra plats, tills nu. Jag undrar hur framtiden kommer se ut med alla dessa minustecken på löncheckarna.

Kommentarer
Postat av: mamsen

men behöver man allt man köper, köper vi inte för mycket saker egentligen

2009-02-12 @ 09:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0